OVERZICHT
Deze website wordt beheerd door Marinaut . Overal op de site verwijzen de termen “wij”, “ons” en “onze” naar Marinaut . Marinaut biedt deze website, inclusief alle informatie, tools en Services die beschikbaar zijn vanaf deze site, aan u, de gebruiker, op voorwaarde dat u akkoord gaat met alle voorwaarden, bepalingen, beleidsregels en kennisgevingen die hier worden vermeld.

Door onze site te bezoeken en/of iets van ons te kopen, neemt u deel aan onze “Service” en gaat u ermee akkoord gebonden te zijn aan de volgende algemene voorwaarden (“Servicevoorwaarden”, “Voorwaarden”), inclusief de aanvullende voorwaarden en beleidsregels waarnaar hierin wordt verwezen en/of die beschikbaar zijn via een hyperlink. Deze Servicevoorwaarden zijn van toepassing op alle gebruikers van de site, inclusief maar niet beperkt tot gebruikers die browsers, verkopers, klanten, verkopers en/of bijdragers van inhoud zijn.

Lees deze Servicevoorwaarden zorgvuldig door voordat u onze website bezoekt of gebruikt. Door enig deel van de site te bezoeken of te gebruiken, gaat u ermee akkoord gebonden te zijn aan deze Servicevoorwaarden. Als u niet akkoord gaat met alle voorwaarden van deze overeenkomst, dan mag u de website niet betreden en geen gebruik maken van de Services. Als deze Servicevoorwaarden als een aanbod worden beschouwd, is de aanvaarding uitdrukkelijk beperkt tot deze Servicevoorwaarden.

Alle nieuwe functies of tools die aan de huidige winkel worden toegevoegd, vallen ook onder de Servicevoorwaarden. U kunt de meest recente versie van de Servicevoorwaarden op elk gewenst moment op deze pagina bekijken. We behouden ons het recht voor om elk deel van deze Servicevoorwaarden bij te werken, te wijzigen of te vervangen door updates en/of wijzigingen op onze website te plaatsen. Het is uw verantwoordelijkheid om deze pagina regelmatig te controleren op wijzigingen. Als u de website blijft gebruiken of bezoeken nadat er wijzigingen zijn doorgevoerd, betekent dit dat u deze wijzigingen accepteert.

Onze winkel wordt gehost door Shopify Inc. Zij voorzien ons van het online e-commerce platform waarmee wij onze producten en Services aan u kunnen verkopen.

SECTIE 1 - ONLINE WINKEL VOORWAARDEN
Door akkoord te gaan met deze Servicevoorwaarden, verklaart u dat u ten minste meerderjarig bent in de staat of provincie waarin u woont, of dat u meerderjarig bent in de staat of provincie waarin u woont en ons toestemming hebt gegeven om minderjarige familieleden van u deze site te laten gebruiken.
U mag onze producten niet gebruiken voor illegale of ongeoorloofde doeleinden en u mag bij het gebruik van de service geen wetten overtreden in uw rechtsgebied (inclusief maar niet beperkt tot auteursrechtwetten).
U mag geen worms of virussen of andere code van destructieve aard verzenden.
Een schending of overtreding van een van de Voorwaarden zal resulteren in een onmiddellijke beëindiging van uw Services.

SECTIE 2 - ALGEMENE VOORWAARDEN
We behouden ons het recht voor om op elk moment en om welke reden dan ook Service te weigeren aan wie dan ook.
U begrijpt dat uw inhoud (met uitzondering van creditcardgegevens) onversleuteld kan worden overgedragen en gepaard kan gaan met (a) overdracht via verschillende netwerken; en (b) wijzigingen om te voldoen aan en aan te passen aan de technische vereisten van verbindende netwerken of apparaten. Creditcardgegevens worden altijd versleuteld tijdens de overdracht via netwerken.
U gaat ermee akkoord geen enkel deel van de service, het gebruik van de service of de toegang tot de service of enig contact op de website via welke de service wordt geleverd, te reproduceren, dupliceren, kopiëren, verkopen, doorverkopen of exploiteren zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van ons.
De titels die in deze overeenkomst worden gebruikt, zijn alleen voor het gemak opgenomen en zullen deze Voorwaarden niet beperken of anderszins beïnvloeden.

SECTIE 3 - NAUWKEURIGHEID, VOLLEDIGHEID EN TIJDIGHEID VAN INFORMATIE
Wij zijn niet verantwoordelijk als de informatie die op deze site beschikbaar wordt gesteld niet nauwkeurig, volledig of actueel is. Het materiaal op deze site is uitsluitend bedoeld voor algemene informatie en mag niet worden gebruikt als enige basis voor het nemen van beslissingen zonder primaire, nauwkeurigere, completere of actuelere informatiebronnen te raadplegen. Het vertrouwen op het materiaal op deze site is op eigen risico.
Deze site kan bepaalde historische informatie bevatten. Historische informatie is noodzakelijkerwijs niet actueel en dient alleen ter referentie. We behouden ons het recht voor om de inhoud van deze site op elk gewenst moment te wijzigen, maar we zijn niet verplicht om informatie op onze site bij te werken. U stemt ermee in dat het uw verantwoordelijkheid is om wijzigingen op onze site in de gaten te houden.

SECTIE 4 - WIJZIGINGEN IN DE SERVICE EN PRIJZEN
Prijzen voor onze producten kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
Wij behouden ons het recht voor om op elk moment de Service (of een deel of de inhoud ervan) zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen of stop te zetten.
Wij zijn niet aansprakelijk jegens u of een externe partij voor enige wijziging, prijswijziging, opschorting of stopzetting van de Service.

SECTION 5 - PRODUCTS OR SERVICES (if applicable)
Bepaalde producten of Diensten kunnen uitsluitend online beschikbaar zijn via de website. Deze producten of diensten hebben mogelijk beperkte hoeveelheden en kunnen alleen worden geretourneerd of omgeruild volgens ons Restitutiebeleid: [LINK NAAR TERUGBETALINGSBELEID]
We hebben er alles aan gedaan om de kleuren en afbeeldingen van onze producten in de winkel zo nauwkeurig mogelijk weer te geven. We kunnen niet garanderen dat de kleuren op uw computermonitor nauwkeurig worden weergegeven.
We kunnen niet garanderen dat de kleuren op uw computermonitor nauwkeurig worden weergegeven. We kunnen dit recht per geval uitoefenen. We behouden ons het recht voor om de hoeveelheden te beperken van producten of Services die we aanbieden. Alle productbeschrijvingen of productprijzen kunnen op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd, uitsluitend ter beoordeling van ons. We behouden ons het recht voor om op elk moment met een product te stoppen. Elke aanbieding voor een product of Dienst die op deze site wordt gedaan, is ongeldig waar dit verboden is.
Wij garanderen niet dat de kwaliteit van producten, Services, informatie of ander materiaal dat u koopt of verkrijgt aan uw verwachtingen voldoet, of dat eventuele fouten in de Service worden gecorrigeerd.

SECTIE 6 - NAUWKEURIGHEID VAN FACTURERINGS- EN REKENINGGEGEVENS
Wij behouden ons het recht voor om een bestelling die u bij ons plaatst, te weigeren. We kunnen naar eigen goeddunken de gekochte hoeveelheden per persoon, per huishouden of per bestelling beperken of annuleren. Deze beperkingen kunnen gelden voor bestellingen geplaatst door of onder dezelfde klantaccount, dezelfde creditcard en/of bestellingen die hetzelfde factuur- en/of verzendadres gebruiken. In het geval dat we een bestelling wijzigen of annuleren, kunnen we proberen je hiervan op de hoogte te stellen door contact op te nemen met het e-mailadres en/of factuuradres/telefoonnummer dat u heeft opgegeven op het moment dat u de bestelling heeft geplaatst. We behouden ons het recht voor om bestellingen te beperken of te verbieden die, naar ons eigen oordeel, geplaatst lijken te zijn door dealers, wederverkopers of distributeurs.

U stemt ermee in om actuele, volledige en nauwkeurige aankoop- en accountgegevens te verstrekken voor alle aankopen die u in onze winkel doet. U stemt ermee in om uw account en andere informatie, waaronder uw e-mailadres en creditcardnummers en vervaldata, onmiddellijk bij te werken, zodat we uw transacties kunnen voltooien en indien nodig contact met u kunnen opnemen.

Bekijk voor meer informatie ons Restitutiebeleid: [LINK NAAR RESTITUTIEBELEID]

ONDERDEEL 7 - OPTIONELE TOOLS
Wij kunnen u toegang geven tot externe partij tools waarover wij geen controle hebben of inbreng hebben.
U erkent en stemt ermee in dat wij toegang tot dergelijke tools bieden “zoals ze zijn” en “zoals ze beschikbaar zijn” zonder garanties, verklaringen of voorwaarden van welke aard dan ook en zonder enige goedkeuring. We zijn op geen enkele manier aansprakelijk voor het gebruik van optionele tools van externe partijen.
Elk gebruik door u van de optionele tools die via de site worden aangeboden, is geheel op eigen risico en discretie en u dient ervoor te zorgen dat u bekend bent met en akkoord gaat met de voorwaarden waarop de tools worden aangeboden door de relevante externe partij(en).
We kunnen in de toekomst ook nieuwe Services en/of functies aanbieden via de website (inclusief het uitbrengen van nieuwe tools en hulpmiddelen). Dergelijke nieuwe functies en/of Services zijn ook onderworpen aan deze Servicevoorwaarden.

SECTIE 8 - LINKS NAAR EXTERNE PARTIJEN
Bepaalde inhoud, producten en Services die via onze Service beschikbaar zijn, kunnen materialen van externe partijen bevatten.
Links van derden op deze site kunnen u doorverwijzen naar websites van externe partijen die niet bij ons zijn aangesloten. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het onderzoeken of evalueren van de inhoud of nauwkeurigheid en wij geven geen garantie en zijn niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor materialen of websites van externe partijen, of voor andere materialen, producten of Services van derden.
Wij zijn niet aansprakelijk voor schade of schade in verband met de aankoop of het gebruik van goederen, Service, bronnen, inhoud of andere transacties in verband met websites van externe partijen. Lees het beleid en de praktijken van de externe partij zorgvuldig door en zorg ervoor dat u deze begrijpt voordat u een transactie aangaat. Klachten, claims, zorgen of vragen over producten van externe partijen moeten worden gericht aan de externe partij.

SECTIE 9 - GEBRUIKERSOPMERKINGEN, FEEDBACK EN ANDERE INZENDINGEN
Als u op ons verzoek bepaalde specifieke inzendingen verstuurt (bijvoorbeeld inzendingen voor prijsvragen) of zonder verzoek van ons creatieve ideeën, suggesties, voorstellen, plannen of andere materialen verstuurt, hetzij online, per e-mail, per post of anderszins (gezamenlijk 'opmerkingen' genoemd), gaat u ermee akkoord dat wij op elk gewenst moment en zonder beperkingen opmerkingen die u naar ons doorstuurt, mogen bewerken, kopiëren, publiceren, distribueren, vertalen en anderszins gebruiken in welk medium dan ook. Wij zijn niet verplicht (1) om opmerkingen vertrouwelijk te behandelen; (2) om een vergoeding te betalen voor opmerkingen; of (3) om te reageren op opmerkingen.
We kunnen, maar zijn hiertoe niet verplicht, inhoud controleren, bewerken of verwijderen waarvan we naar eigen goeddunken bepalen dat deze onwettig, beledigend, bedreigend, lasterlijk, pornografisch, obsceen of anderszins verwerpelijk is of het intellectuele eigendom van een partij of deze Servicevoorwaarden schendt.
U stemt ermee in dat uw opmerkingen geen rechten van externe partijen schenden, met inbegrip van auteursrechten, handelsmerken, privacy, persoonlijkheidsrechten of andere persoonlijke of eigendomsrechten. U stemt er verder mee in dat uw opmerkingen geen lasterlijk of anderszins onwettig, beledigend of obsceen materiaal bevatten, of een computervirus of andere malware bevatten die op enigerlei wijze de werking van de Service of een gerelateerde website kan beïnvloeden. U mag geen vals e-mailadres gebruiken, zich niet voordoen als iemand anders dan uzelf of ons of externe partijen op een andere manier misleiden wat betreft de oorsprong van uw commentaar. U bent als enige verantwoordelijk voor de opmerkingen die u maakt en de juistheid ervan. Wij nemen geen verantwoordelijkheid en aanvaarden geen aansprakelijkheid voor opmerkingen die door u of een externe partij zijn geplaatst.

SECTIE 10 - PERSOONLIJKE INFORMATIE
Uw verstrekking van persoonlijke informatie via de winkel wordt beheerst door ons Privacybeleid, dat u hier kunt bekijken: [LINK NAAR PRIVACYBELEID]

SECTIE 11 - FOUTEN, ONJUISTHEDEN EN WEGLATINGEN
Soms kan het voorkomen dat er op onze site of in de Service informatie staat die typografische fouten, onnauwkeurigheden of omissies bevat. Deze informatie kan betrekking hebben op productbeschrijvingen, prijzen, promoties, aanbiedingen, productverzendkosten, transittijden en beschikbaarheid. Wij behouden ons het recht voor om eventuele fouten, onnauwkeurigheden of weglatingen te corrigeren en om informatie te wijzigen of bij te werken of bestellingen te annuleren als de informatie in de Service of op een gerelateerde website onnauwkeurig is op elk gewenst moment zonder voorafgaande kennisgeving (inclusief nadat u uw bestelling hebt ingediend).
Wij nemen geen verplichting op ons om informatie in de Service of op een verwante website bij te werken, te wijzigen of te verduidelijken, met inbegrip van maar niet beperkt tot prijsinformatie, behalve indien wettelijk vereist. Geen enkele gespecificeerde update- of vernieuwingsdatum die in de Service of op een gerelateerde website wordt toegepast, dient te worden opgevat als een aanwijzing dat alle informatie in de Service of op een gerelateerde website is gewijzigd of bijgewerkt.

ARTIKEL 12 - VERBODEN GEBRUIK
In aanvulling op andere verboden zoals uiteengezet in de Servicevoorwaarden, is het u verboden de site of de inhoud daarvan te gebruiken: (a) voor onwettige doeleinden; (b) anderen te verzoeken onwettige handelingen te verrichten of daaraan deel te nemen; (c) internationale, federale, provinciale of staatsverordeningen, regels, wetten of plaatselijke verordeningen te overtreden; (d) inbreuk te maken op of inbreuk te maken op onze intellectuele eigendomsrechten of de intellectuele eigendomsrechten van anderen; (e) lastig te vallen, te misbruiken, te beledigen, te schaden, te belasteren, te belasteren, te intimideren of te discrimineren op basis van geslacht, seksuele geaardheid, religie, etniciteit, ras, leeftijd, nationale afkomst of handicap; (f) onjuiste of misleidende informatie te verstrekken; (g) virussen of andere kwaadaardige codes te uploaden of over te brengen die op enige wijze de functionaliteit of de werking van de Service of een verwante website, andere websites of het internet beïnvloeden; (h) persoonlijke informatie van anderen te verzamelen of te traceren; (i) te spammen, phishen, pharmen, pretenderen, spideren, crawlen of scrapen; (j) voor obscene of immorele doeleinden; of (k) de beveiligingsfuncties van de Service of een gerelateerde website, andere websites of het internet te verstoren of te omzeilen. Wij behouden ons het recht voor om uw gebruik van de Service of een gerelateerde website te beëindigen bij schending van een van de verboden gebruikswijzen.

ARTIKEL 12 - VERBODEN GEBRUIK
Wij garanderen niet dat uw gebruik van onze Service ononderbroken, tijdig, veilig of vrij van fouten zal zijn.
Wij garanderen niet dat de resultaten die kunnen worden verkregen uit het gebruik van de Service nauwkeurig of betrouwbaar zijn.
U gaat ermee akkoord dat wij van tijd tot tijd de Service voor onbepaalde tijd kunnen verwijderen of de Service op elk gewenst moment kunnen annuleren, zonder u daarvan op de hoogte te stellen.
U stemt er uitdrukkelijk mee in dat uw gebruik van, of het niet kunnen gebruiken van, de Service op uw eigen risico is. De Service en alle producten en Services die via de Service aan u worden geleverd, worden (tenzij uitdrukkelijk door ons vermeld) geleverd 'zoals ze zijn' en 'zoals beschikbaar' voor uw gebruik, zonder enige vertegenwoordiging, garanties of voorwaarden van welke aard dan ook, hetzij uitdrukkelijk hetzij impliciet, met inbegrip van alle impliciete garanties of voorwaarden van verkoopbaarheid, verhandelbare kwaliteit, geschiktheid voor een bepaald doel, duurzaamheid, titel en niet-inbreuk.
In geen geval zal Marinaut , onze directeuren, leidinggevenden, werknemers, gelieerde ondernemingen, agenten, aannemers, stagiaires, leveranciers, dienstverleners of licentiegevers aansprakelijk zijn voor enig letsel, verlies, claim, of enige directe, indirecte, incidentele, punitieve, speciale of gevolgschade van welke aard dan ook, inclusief, maar niet beperkt tot winstderving, inkomstenderving, gemiste besparingen, verlies van gegevens, vervangingskosten, of enige soortgelijke schade, hetzij op basis van contract, onrechtmatige daad (inclusief nalatigheid), strikte aansprakelijkheid of anderszins, voortvloeiend uit uw gebruik van de Service of enig product verkregen met behulp van de Service, of voor enige andere claim gerelateerd op enigerlei wijze aan uw gebruik van de Service of enig product, inclusief, maar niet beperkt tot, eventuele fouten of weglatingen in enige inhoud, of enig verlies of schade van welke aard dan ook opgelopen als gevolg van het gebruik van de Service of enige inhoud (of product) geplaatst, verzonden, of anderszins beschikbaar gemaakt via de Service, zelfs indien geadviseerd over hun mogelijkheid. Omdat sommige staten of rechtsgebieden de uitsluiting of aansprakelijkheidsbeperking voor gevolgschade of incidentele schade niet toestaan, is onze aansprakelijkheid in dergelijke staten of rechtsgebieden beperkt tot de maximale wettelijk toegestane omvang.

ARTIKEL 14 - VRIJWARING
U gaat ermee akkoord om onze moedermaatschappijen, dochterondernemingen, aangesloten maatschappijen, partners, functionarissen, directeuren, agenten, aannemers, licentiegevers, dienstverleners, onderaannemers, leveranciers, stagiaires en werknemers schadeloos te stellen, te verdedigen en te vrijwaren tegen elke claim of eis, inclusief redelijke advocaatkosten, die door een externe partij wordt ingediend als gevolg van of voortvloeiend uit uw schending van deze Servicevoorwaarden of de documenten die hierin zijn opgenomen door middel van verwijzing, of uw schending van een wet of de rechten van een externe partij.

SECTION 15 - SEVERABILITY
In het geval dat wordt bepaald dat een bepaling van deze Servicevoorwaarden onwettig, nietig of niet-afdwingbaar is, zal een dergelijke bepaling niettemin afdwingbaar zijn voor zover toegestaan door de toepasselijke wetgeving en zal het niet-afdwingbare gedeelte geacht worden te zijn gescheiden van deze Servicevoorwaarden, waarbij een dergelijke bepaling geen invloed zal hebben op de geldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen.

SECTION 16 - TERMINATION
De verplichtingen en aansprakelijkheden van de partijen die vóór de beëindigingsdatum zijn ontstaan, blijven voor alle doeleinden na de beëindiging van deze overeenkomst bestaan.
Deze Servicevoorwaarden zijn van kracht tenzij en totdat ze door u of ons worden beëindigd. U kunt deze Servicevoorwaarden op elk gewenst moment beëindigen door ons te laten weten dat u niet langer gebruik wilt maken van onze Services, of wanneer u stopt met het gebruik van onze site.
Indien u naar ons eigen oordeel niet voldoet, of wij vermoeden dat u niet hebt voldaan, aan enige voorwaarde of bepaling van deze Servicevoorwaarden, kunnen wij deze overeenkomst op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving beëindigen en blijft u aansprakelijk voor alle verschuldigde bedragen tot en met de datum van beëindiging; en/of kunnen wij u dienovereenkomstig de toegang tot onze Services (of een deel daarvan) ontzeggen.

ARTIKEL 14 - VRIJWARING
Indien wij enig recht of enige bepaling van deze Servicevoorwaarden niet uitoefenen of afdwingen, houdt dit niet in dat wij afstand doen van dit recht of deze bepaling.
Deze Servicevoorwaarden en alle beleidsregels of gebruiksregels die door ons op deze site of met betrekking tot de Service worden geplaatst, vormen de volledige overeenkomst en afspraak tussen u en ons en zijn van toepassing op uw gebruik van de Service, en vervangen alle eerdere of gelijktijdige overeenkomsten, mededelingen en voorstellen, mondeling of schriftelijk, tussen u en ons (inclusief, maar niet beperkt tot, alle eerdere versies van de Servicevoorwaarden).
Onduidelijkheden in de interpretatie van deze Servicevoorwaarden zullen niet in het nadeel van de opstellende partij worden uitgelegd.

ARTIKEL 18 - TOEPASSELIJK RECHT
Deze Servicevoorwaarden en eventuele afzonderlijke overeenkomsten waarbij wij u Services leveren, worden beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming met de wetten van Netherlands.

ARTIKEL 19 - WIJZIGINGEN IN DE SERVICEVOORWAARDEN
U kunt de meest recente versie van de Servicevoorwaarden op elk gewenst moment bekijken op deze pagina.
We behouden ons het recht voor om naar eigen goeddunken elk deel van deze Servicevoorwaarden bij te werken, te wijzigen of te vervangen door updates en wijzigingen op onze website te plaatsen. Het is uw verantwoordelijkheid om onze website regelmatig te controleren op wijzigingen. Uw voortgezette gebruik van of toegang tot onze website of de Service na de bekendmaking van wijzigingen in deze Servicevoorwaarden houdt aanvaarding van deze wijzigingen in.

SECTIE 20 - CONTACTGEGEVENS
Vragen over de Servicevoorwaarden moeten naar ons worden gestuurd op info@marinaut.nl.
Onze contactgegevens vindt u hieronder:
[HANDELSNAAM INVOEGEN]
info@marinaut.nl
[VOEG BEDRIJF ADRES IN]
[VOEG BEDRIJF TELEFOONNUMMER IN]
[VOEG BEDRIJFSREGISTRATIENUMMER IN]
[VOEG BTW-NUMMER IN] ALGEMENE VOORWAARDEN Adtion BV

Definities

  1. Adtion (handelend onder de naam MariNaut.nl): Adtion BV, gevestigd te Nijmegen onder KvK nr. 09189436.
  2. Klant: degene met wie Adtion een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: Adtion en klant samen.
  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt.

 
Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Adtion.  
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

 

Prijzen

  1. Alle prijzen die Adtion hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  2. Alle prijzen op die Adtion hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Adtion te allen tijde wijzigen. 
  3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Adtion niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen. 
  4. De klant heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.

 

Monsters/modellen 

Indien de klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij partijen uitdrukkelijk hebben afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.

 

Betalingen en betalingstermijn

Producten worden direct afgerekend in de (web)winkel. Bij sloepen 15 procent aanbetaling (niet restitueerbaar) en 90% voor sleuteloverdracht. 

  
Gevolgen niet tijdig betalen

  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Adtion gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Adtion. 
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 
  4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Adtion zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan. 
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Adtion op de klant onmiddellijk opeisbaar. 
  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Adtion, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Adtion te betalen. 

 

Recht van reclame 

  1. Zodra de klant in verzuim is, is Adtion gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.
  2. Adtion roept het recht van reclame in door middel van een schriftelijke of elektronische mededeling.
  3. Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient de klant de producten waar dit recht betrekking op heeft, onmiddellijk te retourneren aan Adtion, tenzij partijen hierover andere afspraken maken. 
  4. De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de klant.

 

Herroepingsrecht 

  1. Een consument (dus geen zakelijke klant) kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:

2. De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:

De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via info@marinaut.nl, indien gewenst met behulp van het herroepingsformulier.

De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan Adtion, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.

De kosten voor retour zijn voor rekening klant. Indien de aankoopkosten en eventuele overige kosten (zoals verzend- en retourkosten) volgens de wet voor terugbetaling in aanmerking komen, zal Adtion deze kosten binnen 14 dagen na ontvangst van het tijdige beroep op het herroepingsrecht, terugbetalen aan de consument, op voorwaarde dat de consument  het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Adtion heeft geretourneerd in de originele verpakking.  Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Als hiervan sprake is en het product is ongebruikt zal het aankoopbedrag worden vergoed. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan wordt de waardevermindering van het product aan u doorberekend. Dit wordt per geval bekeken. Let op het gaat dan al snel over een flink percentage tot wel 60%. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
 

Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

  

Retentierecht 

  1. Adtion kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van Adtion heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld. 
  2. De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan Adtion.
  3. Adtion is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn retentierecht.

 

Verrekening

 Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan Adtion te verrekenen met een vordering op Adtion. 

  

Eigendomsvoorbehoud 

  1. Adtion blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van Adtion op grond van wat voor met Adtion gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in de nakoming.
  2. Tot die tijd kan Adtion zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen. 
  3. Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins bezwaren. 
  4. Indien Adtion een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft Adtion het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen. 

 

Levering  

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  2. Levering vindt plaats bij Adtion, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.
  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres. 
  4. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft Adtion het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. 
  5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet aan Adtion kan tegenwerpen.

 

Levertijd 

  1. De door Adtion opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  2. De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische bevestiging) heeft gekregen van Adtion.
  3. Zodra de Adtion weet dat de levertijd mogelijk overschreden wordt, moet hij dit schriftelijk aan de consument laten weten. Daarbij moet hij vermelden wat de reden van de overschrijding is en (zo mogelijk) hoeveel langer de levertijd wordt. 
  4. Is er een vertraging ontstaan die het redelijkerwijs voorzienbare gevolg is van een nalatigheid van de klant, dan wordt de levertijd verlengd met de duur van die vertraging. Ook moet de consument de eventuele kosten betalen die door deze nalatigheid ontstaan. Onder nalatigheid wordt verstaan dat de consument niet voldoet aan een verplichting die hij tegenover de ondernemer heeft met betrekking tot de te leveren zaak. Hiervan is in ieder geval sprake als de consument – ondanks een tijdige aanmaning – niet op tijd het (opeisbare) bedrag betaalt dat hij aan de ondernemer verschuldigd is. 
  5. Is de levertijd met meer dan 15% overschreden en zijn de oorzaken daarvan aan Adtion toe te rekenen? Dan is Adtion in verzuim als:
    a. de klant hem schriftelijk op zijn tekortkomingen heeft gewezen (in gebreke heeft gesteld), waarbij hij hem een redelijke termijn heeft gegeven om zijn verplichtingen na te komen; en 
    b. Adtion zijn verplichtingen binnen deze termijn niet is nagekomen.
  6. De klant hoeft Adtion niet in gebreke te stellen als het voor Adtion blijvend onmogelijk is om zijn verplichtingen na te komen of als de ondernemer heeft laten weten dat hij zijn verplichtingen niet zal nakomen.
    Als Adtion in verzuim is, heeft de klant het recht om de overeenkomst op te schorten en/of te ontbinden conform artikel 20 van deze voorwaarden.

 

Feitelijke levering

De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.

Pakketten boven de ca. 25 kilo zijn te zwaar voor de pakketdienst en worden per pallet verzonden. Brandstof buitenboordmotoren die worden verzonden kunnen niet worden voorzien van olie en kan dus ook geen afleverinspectie plaatsvinden. Dit geschiedt onder verantwoordelijkheid van de klant. 
Zodra je bestelling de deur uit gaat krijg je van ons bericht over de aflevering (track en trace).
Producten die per pallet verzonden worden, worden niet ter plekke geplaatst. Palletzendingen worden met een pompwagen gelost. Je bestelling wordt op een door ons goed bereikbare plaats gelost door direct naast de (vracht)auto op een verharde weg. Lossen op een andere plek (oprit, tuinpad, tuin, parkeervak o.i.d.) is te allen tijde ter beoordeling van de chauffeur. Bij flatgebouwen wordt je bestelling op de begane grond neergezet, bij (recreatieparken wordt je bestelling bij de ingang/receptie neergezet (indien mogelijk/toegankelijk kan de vrachtwagen ook op het park). De pompwagen kan alleen over vlakke verharde paden, niet over gras of grindpaden rijden, houd hier alstublieft rekening mee.
Als de chauffeur de pallet niet neer kan zetten wordt de pallet weer meegenomen en een nieuwe zending ingepland. Voor elke keer dat een palletzending wordt aangeboden worden verzendkosten in rekening gebracht conform de tabel op deze pagina (ook indien de 1e aanlevering franco was). Indien je na 2x aanleveren de wederom de zending niet in ontvangst neemt dan worden de kosten van de retourzending in rekening.
Geef desgewenst bij je order (opmerkingenveld winkelwagen) aan waar wij de zending kunnen lossen en/of bij welke buren we kunnen aanbellen mocht je niet thuis zijn.

 

Transportkosten 

 Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken. 

  

Verpakking en verzending

  1. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan Adtion niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
  2. Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan Adtion, bij gebreke waarvan Adtion niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade. 

 

Bewaring 

  1. Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant.
  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige danwel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.

 

Garantie

  1. Op ieder product geldt een garantietermijn van 2 jaar of meer indien vermeld. De garantietermijn bedraagt 1 jaar bij professioneel gebruik, dat wil zeggen gebruik of aankoop door een natuurlijk danwel rechtspersoon die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. Bij sloepen gaat de garantie gaat in op de dag van levering. Bij gebruikte, tweedehands producten is de garantietermijn 1 jaar. 

  2. Behalve als er wegens specifieke eisen andere afspraken zijn gemaakt, zijn bij de uitvoering van de overeenkomst de volgende afwijkingen toegestaan: 10% over de afmetingen, diepgang, doorvaarhoogte, gewicht,vermogen.
  3. De klant kan alleen een beroep doen op garantie nadat hij aan al zijn verplichtingen ten opzichte van Adtion heeft voldaan.
  4. De garantie geldt slechts voor de eerste eigenaar en is niet overdraagbaar. De klant kan rechten uit hoofde van dit artikel niet overdragen.
  5. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal. 
  6. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage, ondeskundig gebruik, een gebrek aan zorgvuldigheid; en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, gebreken aan of ongeschiktheid van zaken afkomstig van, of voorgeschreven door klant, gebreken aan of ongeschiktheid van door de klant gebruikte materialen of hulpmiddelen, aangebrachte wijzigingen aan het product, installatie, montage, wijziging of reparatie door de klant of door derden, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, vorst, niet of onjuist uitgevoerd onderhoud (conform onder andere de handleiding sloep, handleiding motor of handleiding boottrailer) alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld. Facturen voor het verrichte onderhoud door een gespecialiseerd bedrijf dienen te worden overlegd bij de garantieclaim.
    Adtion staat niet in voor gebreken in het ontwerp van het vaartuig of van andere zaken, als hij dit ontwerp niet zelf heeft aangeleverd. Ook staat Adtion niet in voor de bruikbaarheid en deugdelijkheid van materialen en uitrustingsstukken waarvan de klant heeft bepaald dat ze gebruikt moeten worden of die de consument zelf heeft geleverd. Als de Adtion weet of kan weten dat het ontwerp of de materialen bepaalde tekortkomingen hebben, zal Adtion daarop attenderen. 
    Bij sloepen die langer dan 3 weken per seizoen in het water liggen geldt mede ten aanzien van het voorkomen van osmose dat meerdere lagen waterdichte epoxyprimer moeten worden aangebracht onder de eventuele anti fouling.
    Hou ook de boot aan de binnenzijde droog denk daarbij met name aan de bilgeruimte. Dit betekent tevens als deze adviezen niet worden gevolgd doen eventuele ontstane osmose, bubbels, gelcoat verkleuring, scheuren, haarscheuren, luchtholtes, rompblaren, osmotische blaasvormig etc, niet onder garantie vallen.
  7. Buiten de garantie vallen: verkleuring (onder andere van HPL teak), verbleking, gevolgen van trekken, schaven of scheuren, barsten, verwaarlozing, ongevallen, water door lekkage die de capaciteit van de bilgepomp overschrijdt en normale slijtage.
    Ook schades als gevolg van onjuist of ondeskundig gebruik vallen hierbuiten.
  8. Informeer bij Adtion of bij de fabrikant, welke wijzigingen je zelf aan de geleverde producten kunt doorvoeren, en vooral wat je niet zelf mag wijzigen. De fabrieksgarantie kan komen te vervallen.
  9. Alle ongelukken en de daaruit voortvloeiende schade zijn uitgesloten van deze garantie. Hierbij vervallen voorgaande garantiebepalingen stilzwijgend, tot de duur van deze garantie.
  10. De garantie komt eveneens te vervallen als de sloep is gebruikt met een motor, die het toegestane motorvermogen, zoals door de fabrikant is aangegeven, overschrijdt. Het maximale toegestane motorvermogen kunt u vinden in de Sloep en bij Adtion.
  11. Alle reparaties, die niet worden uitgevoerd door een erkende reparateur, vallen buiten de garantie. Het is van belang om eerst contact op te nemen Adtion bij een defect.

  12. Geen garantie wordt gegeven op: - het keuren en repareren van zaken van opdrachtgever; - onderdelen waarvoor fabrieksgarantie is verleend.
  13. Als de service niet gedekt is door deze garantie, zal de koper de kosten van arbeid en materialen en andere kosten in relatie tot deze service betalen.
  14. De garantieplicht kan zich beperken tot het repareren van een kapot deel of tot de vervanging van een deel (of meerdere delen), indien dit nodig is om het disfunctioneren van het materiaal, of om het defect te verhelpen.
  15. Deze garantie geeft geen recht op: vrachtkosten, tewaterlating kosten, opslagkosten, huurkosten, of kosten die gemaakt zijn bij enig ander ongemak, of bij verlies van tijd en inkomen.
  16. Adtion behoudt zich het recht toe, om verbeteringen of veranderingen in het ontwerp toe te passen en eventueel een afwijkend product te gebruiken (anders dan het oorspronkelijke product), zonder overleg vooraf.
  17. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt. 
  18. Gebreken die bij de koop of levering niet waarneembaar waren en gebreken die tijdens de garantieperiode door normaal gebruik zijn ontstaan, worden hersteld op de locatie van Adtion of een door Adtion toe te wijzen locatie in Nederland. Bij een door een klant aan te wijzen locatie, of het transport naar de locatie van Adtion door Adtion, worden transportkosten berekend van 1,5 euro per kilometer exclusief BTW voor zowel het ophalen en voor het brengen. De stalling is gratis tot 7 dagen na gereedmelding van reparatie. 
  19. De klant moet zich voor de uitvoering van dit herstel wenden tot Adtion.
  20. Claims die worden aangemeld onder deze garantie, zullen uitgevoerd worden, na inspectie door Adtion.
  21. Adtion zal de reparaties (laten) uitvoeren.
  22. De klant kan geen aanspraak maken op herstel van gebreken:
    a. als de klant – nadat hij de gebreken heeft geconstateerd – deze niet binnen redelijke tijd aan Adtion heeft gemeld;
    b. als Adtion niet alsnog de gelegenheid heeft gekregen om de gebreken te herstellen;
    c. als derden zonder voorkennis of toestemming van de Adtion werkzaamheden aan de betreffende zaak hebben verricht. Dit laatste geldt alleen voor garantiewerkzaamheden waar de klant een beroep op doet.
  23. Onverminderd de inhoud van de overige voorwaarden, geldt de garantie in ieder geval niet in de navolgende gevallen:
    - gebreken dienen binnen 
    twee maanden schriftelijk te worden gemeld om het recht op de wettelijke garantie niet te laten vervallen
    - krassen, kleine luchtbelletjes (pin holes), sterbeschadigingen, kleurafwijkingen in de gelcoat (zichtbare laag polyester) vallen buiten de garantie mede aangezien elke boot met de hand wordt gemaakt en niet volledig vrij van deze gebreken kan zijn tenzij gereclameerd bij de oplevering.

    Bij de oplevering en ontvangst van de (tender)sloep verklaart de klant deze conform opdrachtbevestiging te hebben ontvangen. Eventuele geconstateerde gebreken kunnen na de datum van oplevering en ontvangst in behandeling worden genomen volgens de garantiebepalingen zoals omschreven in de overeengekomen algemene voorwaarden. 

    De klant verklaart daarbij de boothandleiding en motorhandleiding (handleiding boottrailer indien van toepassing) te hebben gelezen. 

    Noodzakelijke reparaties die het gevolg zijn van het verwaarlozen van het periodieke onderhoud zoals vermeld in het bij het Product behorende instructieboekje;
    - het Product is gebruikt op een wijze die niet door de fabrikant is aanbevolen of is goedgekeurd;
    - noodzakelijke reparaties ten gevolge van verkeersongevallen/ aanvaringen;
    - noodzakelijke reparaties ten gevolge van misbruik;
    - noodzakelijke reparaties ten gevolge van verwaarlozing en het niet of op onjuiste wijze opvolgen van de in het instructieboekje aangegeven aanwijzingen;
    - noodzakelijke reparaties ten gevolge van het gebruik van andere dan originele onderdelen of onderdelen die door Honda zijn aanbevolen;
    - noodzakelijke reparaties ten gevolge van het gebruik van de Producten in ongebruikelijke omstandigheden, zoals bijvoorbeeld in wedstrijden;
    -  reparaties ten gevolge van verrichtingen, die verder gaan dan de specificaties van fabrikant voor het Product of ten gevolge van veranderingen aan het Product zonder dat hiervoor schriftelijk toestemming van fabrikant is verkregen;
    - noodzakelijke reparaties ten gevolge van natuurrampen;
    - gevolgschade;
    - routine onderhoudsbeurten, zoals olie verversen;
    - het ontkleuren, verschieten, barsten, etc. van de laklaag of slijtage van rubber en kunststof onderdelen ten gevolge van milieu-invloeden;
    - vervanging van onderdelen zoals bougies, lampen, zekeringen, kool - borstels, verschillende pakkingen (behalve koppakking) en dichtingen, lagers en olieafdichtingen.
  24. De klant kan het herstel, op kosten van de Adtion, door een derde laten uitvoeren, als het herstel noodzakelijk is en de kosten ervan redelijk zijn. Om die redelijkheid vast te stellen wordt gekeken naar het prijsniveau van de ondernemer. De ondernemer beslist in overleg met de klant welk bedrijf het herstel zal kunnen gaan uitvoeren. Herstel door een derde is alléén mogelijk: 
    1. als Adtion niet of niet tijdig in staat of bereid is om het gebrek op zijn eigen werf te herstellen; of
    2. als de noodzakelijke kosten om het vaartuig naar de werf van de Adtion te vervoeren niet in verhouding staan tot de kosten van het herstel op die werf; of
    3. als vanwege de omstandigheden van de klant niet van hem kan worden verlangd dat hij het herstel op de werf van de Adtion laat uitvoeren. 
  25. Niet direct noodzakelijke reparaties kunnen in de periode tussen september en maart worden ingepland.
  26. Gaat het product na 1 jaar kapot? Dan dient bewijs te worden overlegd dat het aan het product ligt.

  27. Aanvullende bepalingen:

    1. Deze beperkte garantie biedt klanten voor recreatief gebruik (niet commerciële gebruikers) dekking voor twee (2) jaar vanaf de datum waarop het product voor het eerst wordt verkocht of de datum waarop het product voor het eerst in gebruik wordt genomen. Welke datum wordt aangehouden is afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.

    2. De beperkte garantie dekt verder de ROMP (tot en met de romp-tot-dekverbinding, maar niet het dek zelf) tegen STRUCTURELE (niet cosmetische) defecten die worden veroorzaakt door een defect in fabrieksmateriaal of vakmanschap en die zich voordoen binnen 2 jaar na de datum van levering.

    3. Structureel falen betekent een substantiële storing in de ROMP van het product, waardoor het product ongeschikt of onveilig wordt voor algemeen gebruik als pleziervaartuig onder normale bedrijfsomstandigheden. Dit omvat de romp en alle interne structurele componenten die aan de romp zijn gehecht, zoals stringers, schotten, het spiegelhek en de romp-tot-dekverbinding.

    4. Hardware-items vallen eveneens onder deze garantie en hebben een garantietermijn van 2 jaar, zelfs als ze aan de romp zijn bevestigd. Commercieel gebruik van de boot(en) maakt de garantie ongeldig. Commercieel gebruik wordt gedefinieerd als elk werk- of dienstverbandgerelateerd gebruik van het product of elk gebruik van het product dat inkomsten genereert binnen de garantieperiode. De garantieperiode vervalt ook als het product slechts af en toe wordt gebruikt voor dergelijke doeleinden.

    5. De reparatie of vervanging van onderdelen of het uitvoeren van onderhoud onder deze garantie, verlengen de duur van de garantie niet. Tevens wordt de oorspronkelijke vervaldatum van de garantie aangehouden.

    6. De enige en exclusieve verplichting van Adtion onder deze garantie is beperkt tot het repareren of vervangen van een defect onderdeel (zoals het repareren van structurele rompdefecten) of het terugbetalen van de aankoopprijs van het product. De keuze voor de methode die wordt toegepast ligt te allen tijde bijAdtion.

    7. Deze dekking omvat de reparatie van elk oppervlak met een gellaag van de romp of het dek dat laminaatafbladderingen vertoont die worden veroorzaakt door een defect in materiaal of vakmanschap, op voorwaarde dat het originele oppervlak met fabrieksgellaag op geen enkele manier is veranderd, zoals door een ongeluk, reparatie of het aanbrengen van een andere laag dan onderwaterverf of een onjuiste voorbereiding van het oppervlak voor verf (d.w.z. overmatig schuren, zandstralen, e.v.).

    8. Adtion behoudt zich het recht voor om producten van tijd tot tijd te verbeteren of te wijzigen zonder de verplichting op zich te nemen om eerder vervaardigde producten te wijzigen of te verbeteren.

    9. Indien de eigenaar van de boot aanspraak doet op de garantie, zal enige vorm van reparatie of vervanging nimmer de reële marktwaarde van de boot op de datum van de aanspraak op de garantie overschrijden.

    10. Het gebruikmaken van reparatie of vervanging van onderdelen die defect blijken te zijn met betrekking tot fabrieksmaterialen of vakmanschap en die onder deze beperkte garantie vallen, vormt het enige en exclusieve remedie van de eigenaar tegen Adtion voor elke vorm van claims of economisch geleden verlies als gevolg van productfalen.

    11. De voorwaarden in dit document mogen niet worden gewijzigd, aangepast, door enige handeling afgeweken worden, nalatig, vertegenwoordigd, hetzij mondeling of schriftelijk, met uitzondering van de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van een medewerker van Adtion op managementniveau.

    12. De klant moet Adtion een redelijke kans geven om de reparatie uit te voeren en redelijke toegang verlenen tot het product voor garantieservice. Garantieclaims dienen te worden ingediend door het product ter inspectie af te leveren. Als de koper het product niet kan afleveren, moet Adtion hiervan schriftelijk op de hoogte worden gesteld. Adtion zorgt dan voor de inspectie en eventuele gedekte reparatie. De koper zal in dat geval alle daarmee samenhangende transportkosten betalen en/of de volledige reistijd vergoeden.

    13. Als de geleverde dienst niet door deze garantie wordt gedekt, betaalt de koper alle arbeids- en materiaalkosten en alle andere kosten in verband met die dienst.

    14. De koper zal het product of onderdelen van het product niet rechtstreeks naar Adtion verzenden, tenzij daarom wordt verzocht door Adtion.

    15. Elk product of onderdeel dat door de koper wordt verzonden voor inspectie of reparatie moet worden verzonden met vooruitbetaalde transportkosten.

    16. Deze beperkte garantie dekt niet:

      1. De motor, hekaandrijvingen, aandrijvingen, keerkoppelingen, bedieningselementen, propellers, apparaten, accu's of andere uitrusting of accessoires die hun eigen garanties hebben, onderdelen, apparatuur of accessoires die niet door Adtion zijn geïnstalleerd.
        Accu's die te ver zijn ontladen (in ieder geval meer dan 90 procent) of niet tijdig zijn geladen daarvan vervalt de garantie. Adtion garandeert dat binnen 1 jaar na aankoop de accu minimaal 70% van zijn opgegeven capaciteit behoudt, mits voldaan aan de laad- en onderhoudseisen van de accu.

      2. Breuk in de plexiglas voorruit, regenwaterlekkage, beschadiging of verslechtering van cosmetische oppervlakteafwerkingen waaronder verkleuring van de gellaag, barsten, haarscheuren of luchtbellen, vervaging of oxidatie van de gellaag.

      3. Houtafwerkingen (vernissen, vlekken en verf), stoffen, vinyl, plastic, geplateerde of geverfde metalen en roestvrijstalen afwerkingen, aangroeiwerende bodemverf of zinkanodes, rompafbladderingen die zich onder de waterlijn vormen, normale slijtage inclusief verslechtering/corrosie van hardware, plastic, metaal of tape, vinyl, bovenkanten, bekleding, emblemen, enz.

      4. Schade veroorzaakt door wijziging, misbruik, een ongeval of het raken van een object onder water, items voor routineonderhoud, aanpassingen, abnormaal gebruik, verwaarlozing, onjuist onderhoud of gebruik van een accessoire, apparatuur of onderdeel dat niet door Adtion is vervaardigd of verkocht.

      5. De garantie vervalt bij gebruik van het product voor races, racevoorbereiding, andere competitieve activiteiten of militaire doeleinden ongeacht het moment of de duur van de activiteit.

      6. De garantie vervalt bij overtreding van de specificatie van het maximale vermogen op het capaciteitsplaatje. Uitgaven in verband met uithalen, te water laten, slepen, opslag, telefoneren, huur, ongemak, slipkosten, verzekeringsdekking, afbetalingen van leningen, tijdverlies, gederfde inkomsten of enige andere vorm van incidentele of gevolgschade vallen niet onder deze garantie.

      7. Geen enkele persoon of entiteit, inclusief door Adtion geautoriseerde verkopers, heeft de bevoegdheid gekregen van Adtion om enige bevestiging, vertegenwoordiging of garantie te geven met betrekking tot het product, anders dan vervat in deze beperkte garantie, en een dergelijke bevestiging, vertegenwoordiging of garantie zal, indien gemaakt, niet afdwingbaar zijn tegen Adtion.

  28. Overige beperkingen

 

Vrijwaring

 De klant vrijwaart Adtion tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Adtion geleverde producten en/of diensten. 

  

Klachten

  1. De klant dient een door Adtion geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Adtion daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen. 
  3. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Adtion in staat is hierop adequaat te reageren. 
  4. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  5. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Adtion gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
  6. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

    Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

     

Ingebrekestelling

  1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Adtion.
  2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Adtion ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt. 

 

Aansprakelijkheid klant

De klant is aansprakelijk voor schade van de ondernemer als die schade het gevolg is van een tekortkoming die is toe te rekenen aan de klant of de zijnen.

Als Adtion een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Adtion verschuldigd zijn.

 

Aansprakelijkheid Adtion

  1. Adtion is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.  
  2. Indien Adtion aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
  3. Adtion is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
  4. Indien Adtion aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. Artikel 6 – Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
    1. RechtNet Advocaten heeft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten. Iedere aansprakelijkheid
    is beperkt tot het bedrag dat in het kader van deze verzekering wordt uitgekeerd, vermeerderd met het eigen
    risico. Indien en voor zover om welke reden dan ook geen uitkering krachtens genoemde verzekering mocht
    plaatsvinden, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot een bedrag gelijk aan het in rekening gebrachte
    honorarium.
    2. Indien de uitvoering van de opdracht met zich meebrengt dat door RechtNet Advocaten, in overleg met de
    opdrachtgever, een buiten Nederland gevestigde persoon die niet deel uitmaakt van RechtNet Advocaten
    wordt ingeschakeld om werkzaamheden in het kader van de opdracht te verrichten, is RechtNet Advocaten
    niet aansprakelijk voor fouten die door deze persoon mochten worden gemaakt.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

 

Vervaltermijn

 Elk recht van de klant op schadevergoeding van Adtion vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

 

Recht op ontbinding

  1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Adtion toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt. 
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Adtion niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Adtion in verzuim is. 
  3. Adtion heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, danwel indien Adtion kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen. 


Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Adtion in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Adtion kan worden toegerekend in een van de wil van Adtion onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Adtion kan worden verlangd. 
  2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen. 
  3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Adtion 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Adtion er weer aan kan voldoen. 
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden. 
  5. Adtion is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.

 

Wijziging algemene voorwaarden

  1. Adtion is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. 
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. 
  3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Adtion zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  4. Klanten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen. 

 

Overgang van rechten

  1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Adtion. 
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek. 

 

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan. 
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Adtion bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

 

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. 
  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Adtion is gevestigd/ praktijk houdt/kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.


Opgesteld op 04 juni 2020, laatst gewijzigd op 1 maart 2023.